تغییر رنگ، کم‌رنگ شدن و قرمزی تاتو ابرو | دلایل اصلی + راه‌حل‌های آن

علت تغییر رنگ و کم رنگ شدن تاتو ابرو - آکادمی نورینو

فهرست مطالب

تغییر رنگ یا کم‌رنگ شدن تاتو ابرو ممکن است به دلایل متعددی از جمله ترکیب رنگی نامناسب، نشناختن جنس پوست مشتری، رعایت نکردن مراقبت‌های بعد از هاشور یا تاتو و… باشد. چنین مشکلاتی معمولا با رعایت نکردن نکاتی از سمت مستر یا مراجعه‌کننده ایجاد می‌شود. شناخت عوامل کلی تغییر رنگ و کمرنگ شدن تاتو ابرو به برطرف کردن و پیشگیری از چنین مشکلاتی کمک خواهد کرد که در این مقاله قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

در این مقاله به موضوعات زیر می‌پردازیم:

  • 0 عوامل مؤثر بر تغییر رنگ و کم‌رنگ شدن تاتو ابرو
  • 0 راهکار‌های جلوگیری از تغییر رنگ و رنگ نگرفتن تاتو ابرو
  • 0 رنگ اصلی تاتو بعد از چه زمانی مشخص می‌شود؟
  • 0 با آموزش صحیح از تغییر رنگ تاتو ابرو جلوگیری کنید

عوامل مؤثر بر تغییر رنگ و کم‌رنگ شدن تاتو ابرو​

تغییر رنگ ناخواستۀ تاتو ابرو همواره احساس ناخوشایندی را برای مشتری به وجود می‌آورد و از زیبایی‌ هاشور یا تاتو می‌کاهد. در ادامه، مهم‌ترین عوامل مؤثر را بر تغییر رنگ و کم‌رنگ شدن تاتو ابرو بررسی می‌کنیم.

توجه نکردن به نوع پوست مشتری و پیگمنت‌های مزاحم پوست

شناخت رنگدانه (پیگمنت) و نوع پوست می‌تواند تأثیر زیادی بر تغییر رنگ ناخواسته تاتو ابرو داشته باشد. برای مثال، اگر پیگمنتر (فردی که تاتو را انجام می‌دهد) نوع پوست فرد را به درستی شناسایی نکند یا براساس نوع پوست از پیگمنت مناسب استفاده نکند، ممکن است تغییر رنگ ناخواسته رخ دهد. بنابراین قبل از انجام تاتو، باید نوع پوست فرد به دقت بررسی شود تا احتمال وقوع تغییر رنگ ناخواسته کاهش پیدا کند.

تغییر رنگ تاتو ابرو و استفاده از رنگ‌های غیر اورجینال

استفاده از رنگ‌های نامرغوب نیز می‌تواند به تغییر رنگ ناخواستۀ تاتو ابرو منجر شود. رنگ‌های نامرغوب تاتو ممکن است تحت‌تأثیر اشعۀ UV یا مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی تغییر کنند و به رنگ دیگری تبدیل شوند. بنابراین، انتخاب رنگ‌های با کیفیت و استاندارد بسیار حائز اهمیت است تا از وقوع تغییر رنگ ناخواسته جلوگیری شود.

استفاده از رنگ‌های نامرغوب توصیه نمی‌شود، به دلیل اینکه این رنگ‌ها درصد بالایی از فلزات دارند که باعث قرمز شدن رنگ تاتو ابرو می‌شود. اما رنگ‌هایی که بر پایۀ گیاهان هستند، کیفیت بیشتری دارند و کمتر باعث قرمزی ابرو می‌شوند.

کند شدن سوزن تاتو ابرو

سوزن ابرو بر اثر استفادۀ زیاد به مرور زمان کند می‌شود و کندی آن مانع از کاشت صحیح رنگ در لایه‌های زیرین پوست می‌شود. در نتیجه ممکن است رنگ دلخواه ایجاد نشود.

استفاده بیش از حد بی‌حسی از عوامل مهم تغییر رنگ تاتو ابرو

مواد بی‌حسی مانند لیدوکائین خاصیت رنگ‌بری دارند و استفادۀ بیش از حد از آن‌ها باعث می‌شود که ابرو به خوبی رنگ نگیرد و حتی در بعضی موارد، رنگ تاتو قرمز شود.

داشتن بیماری‌های خاص از دلایل اصلی تغییر رنگ تاتو ابرو

یکی از نکات مهمی که باید پیگمنتر‌ها به آن دقت کنند، باخبر بودن از بیماری و مصرف دارو‌های خاص توسط مشتری است. به این دلیل که بدن فرد بیمار در مواجهه با پیگمنت‌های رنگ، واکنش متفاوتی نسبت به افراد سالم می‌دهد. در بسیاری از موارد، علت قرمز شدن ابرو دارو‌های خاصی است که بیماران دیابتی یا اعصاب و روان مصرف می‌کنند. به همین علت، حتماً قبل از شروع کار، سؤالاتی در این خصوص از مشتری بپرسید.

دوران پریودی، بارداری و شیردهی

در این دوران‌، بدن از لحاظ هورمونی در تعادل قرار ندارد و رنگ ابرو به درستی درنمی‌آید. برای همین، در این دوران انجام خدمات زیبایی مانند میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن توصیه نمی‌شود.

مصرف الکل و دخانیات

مصرف الکل و دخانیات در هفتۀ اول انجام تاتو توصیه نمی‌شود؛ چرا که باعث قرمزی رنگ تاتو، ریزش شدید ابرو و در بسیاری از موارد، تغییر تناژ رنگ اصلی ابرو می‌شود.

قرارگیری طولانی‌مدت در زیر نور خورشید

قرارگیری طولانی‌مدت در زیر نور خورشید باعث می‌شود که اشعه uv با پیگمنت‌های رنگ برخورد کند و باعث تجزیۀ رنگ تاتو شود. همچنین رفتن به مراکز سولاریوم و آفتاب گرفتن از عوامل اصلی تغییر رنگ تاتو است. بنابراین توصیه می‌شود تا دو هفته بعد از انجام تاتو، ابرو در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.

راهکار‌های جلوگیری از تغییر رنگ و رنگ نگرفتن تاتو ابرو

بعد از بررسی دلایل اصلی تغییر رنگ و کم‌رنگ شدن تاتو ابرو، در این بخش به راهکار‌های جلوگیری از تغییر رنگ تاتو ابرو می‌پردازیم که برخی از راهکار‌ها مربوط به مشتری و برخی از آن‌ها مربوط به پیگمنتر است.

راهکارهای مراقبتی تاتو ابرو از طرف پیگمنتر:

  • 0 آموزش دیدن به طور تخصصی و اصولی در زمینه میکروی ابرو
  • 0 شناخت کامل جنس پوست مشتری
  • 0 خنثی کردن پیگمنت‌های مزاحم پوست مشتری
  • 0 آشنایی کامل با رنگ‌شناسی تاتو
  • 0 استفادۀ به‌جا از بی‌حسی‌های موضعی
  • 0 استفاده از رنگ‌های مرغوب و اورجینال
  • 0 فشار دست متناسب و توجه به کند نبودن سوزن تاتو

راهکارهای مراقبتی تاتو ابرو برای مشتری:

  • 0 چرب نکردن مداوم محل تاتو
  • 0 قرار نگرفتن در معرض مستقیم نور خورشید
  • 0 قطع مصرف الکل و دخانیات در هفتۀ اول انجام تاتو
  • 0 خودداری از مصرف داروهای رقیق‌کنندۀ خون (قبل از انجام تاتو)
  • 0 انجام ندادن تاتو در زمان پریودی، بارداری و شیردهی

راهکار‌های جلوگیری از تغییر رنگ و رنگ نگرفتن تاتو ابرو

بعد از انجام تاتو به مدت ۱۴ روز، رنگ تاتو در حال تثبیت شدن است، بنابراین مراقبت‌های گفته‌شده در این مدت بسیار اهمیت دارند. اگر بعد از این مدت، مشتری از کار خود احساس رضایت نداشته باشد، می‌تواند با پیگمنتر خود در میان بگذارد تا به اصلاح نواقص ابرو بپردازد.

با آموزش صحیح از تغییر رنگ تاتو ابرو جلوگیری کنید

با توجه به اینکه ناکافی بودن اطلاعات پیگمنتر یکی از دلایل اصلی تغییر رنگ تاتو ابرو است، در آکادمی نورینو دوره‌هایی باکیفیت و تخصصی در زمینۀ میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن و رنگ‌شناسی آماده کرده‌ایم تا شما عزیزان بتوانید با آموزش دیدن در این زمینه، کار خود را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه دهید. همچنین اگر بخواهید آموزش هر دو متد میکروبلیدینگ و پیگمنتیشن را ببینید، می‌توانید از دورۀ میکروگنج آکادمی نورینو استفاده کنید.

One reply on “تغییر رنگ، کم‌رنگ شدن و قرمزی تاتو ابرو | دلایل اصلی + راه‌حل‌های آن”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علت تغییر رنگ و کم رنگ شدن تاتو ابرو - آکادمی نورینو