بررسی ریموو تاتو ابرو با بهترین مواد و دستگاه‌ها در ۱۴۰۲

ریموو ابرو

فهرست مطالب

ممکن است شکل تاتو ابروهای‌ شما بعد از مدتی خسته‌کننده شود و جذابیت لازم را نداشته باشد. در چنین شرایطی بهتر است شکل ابروهای خود را تغییر دهید که بهترین راه برای تغییر شکل ابروها، این است که ابتدا آن‌ها را ریمو کنید. آکادمی نورینو در این مقاله ریمو تاتوی ابرو، انواع روش‌ها، مزایا و معایب ریمو تاتوی ابرو را بررسی می‌کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • 0 ریموو تاتوی ابرو چیست؟
  • 0 انواع روش های ریموو تتو ابرو
  • 0 مزایا و معایب روش های ریموو تتو ابرو
  • 0 مراقب های لازم بعد از ریمو ابرو
  • 0 نکات قابل توجه قبل از ریمو تاتو ابرو
  • 0 تعداد جلسات  برای ریموو ابرو
  • 0 بهترین روش ریمو تاتو ابرو از نظر متخصصان آکادمی نورینو کدام است؟

ریموو تاتوی ابرو چیست؟

تاتو ابرو یکی از روش‌های مناسب برای زیبایی ابروهاست اما ممکن است بعد از مدتی، افراد از شکل تاتو ابروی خود رضایت کافی نداشته باشند و سراغ ریمو تاتو ابرو بروند. ریمو ابرو به معنی پاک کردن تاتوی ابرو است که با مواد و روش‌های مختلف صورت گرفته و بر زیبایی ابروها اثر می‌گذارد.

دلایل ریموو تاتو ابرو

 ریموو تاتو ابرو به عنوان جدیدترین متد پاک کردن ابرو به دلایل زیر انجام می‌شود:

۱. تغییر رنگ و کمرنگ شدن تاتو ابرو

۲. قرینه نبودن ابروها

۳. خسته شدن از فرم ابروها

۴. تکراری شدن مدل تاتو ابرو

۵. حساسیت پوست به جوهر ابرو و رنگ تاتو

۶. پخش شدن رنگ تاتو

انواع روش های ریموو تتو ابرو

به طور کلی ریمو ابرو به چهار روش انجام می‌شود که در ادامه هر کدام از این روش‌ها را با جزئیات کامل بررسی می‌کنیم:

۱. روش ساکشن یا مواد ریموور

برای ریموو ابرو با استفاده از ریموور ابتدا پوست به طور کامل از هرگونه آرایش و کرم پاک شده و بعد پوست بی‌حس می‌شود. سپس با سوزن به صورت ضربه‌ای خراش وارد شده و مواد ریموور روی پوست زده می‌شود. سوزن به صورت چرخشی روی مواد حرکت نموده و بعد از ۵ دقیقه، پاک‌سازی صورت می‌گیرد. این گونه تمام رنگ‌ها از لایه‌های پوست خارج می‌شوند.

 

۲. روش لیزر

لیزر از روش‌های موثر برای پاک کردن تاتو ابرو است که با لیزر مخصوص انجام می‌شود. این روش بهتر است زیر نظر متخصص پوست انجام شود. در ادامه دو نوع از لیزرهای کاربردی برای پاک کردن تاتو ابرو را بررسی می‌کنیم:

لیزر Q- switched

لیزر Q-Switched از لیزرهای مناسب و کاربردی برای پاک کردن تتو ابرو دائمی است. با این لیزر، نور لیزر به لکه‌های جوهر تابیده و به تدریج آن‌ها را تکه تکه نموده و از بین می‌برد. در واقع با این لیزر می‌توان یک پالس قدرتمند به پوست وارد کرد و قسمت‌های جوهری را پاک نمود. سیستم ایمنی بدن در روزهای بعد، لکه‌های جوهر پخش شده را به مرور حذف می‌کند.

لیزر اربیوم

با لیزر اربیوم می‌توان لک‌ها را پاک نمود و پوست را یکسان کرد. با لیزر اربیوم همچنین می‌توان به طور کامل تتو ابرو را پاک کرد. این دستگاه با نور مادون‌قرمز، امواجی را به ناحیه مورد نظر ساطع می‌کند. با این لیزر پالس‌های قدرتمند، آسیب حرارتی به پوست وارد می‌کند که باعث از هم پاشیدگی ذرات و رنگ‌دانه‌های تاتو ابرو می‌شود. این ذرات به مرور توسط بدن از بین می‌روند.

۳. جراحی کرایو

برای از بین بردن تاتو در جراحی کرایو با استفاده از نیتروژن مایع، تاتو ابرو فریز شده و بعد سوزانده می‌شود. در این روش روی پوست، محلول لایه بردار مالیده می‌شود که ممکن است تاول‌های موقتی روی پوست ایجاد کند. پس از بهبود این تاول‌ها، لایه جدید روی پوست تشکیل شده و پوست به مرور ترمیم می‌شود.

۴. روش‌های خانگی

برای پاک کردن تاتو با روش‌های خانگی ابتدا باید بدانید که جوهر تاتو در کدام لایه از پوست شما تزریق شده است. به این ترتیب می‌توانید از بین روش‌های زیر، یک کدام را برای پاک کردن تاتو ابروی خود انتخاب کنید:

سیر

سیر را پوست کنده یا رنده کنید و آن را روی تاتوی ابرو قرار دهید. اما توجه داشته باشید که در صورت استفاده طولانی مدت از سیر، ممکن است پوست دچار زخم و سوختگی شود.

آلوئه ورا

برای پاک کردن تاتو ابرو با آلوئه ورا ابتدا ژل طبیعی آلوئه‌ورا و مایع موجود در کپسول ویتامین E را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید تا مخلوط شیری ایجاد شود. روزی سه بار این مخلوط را روی تاتو ابرو بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم، موضع را بشویید. با انجام این کار به مدت دو ماه، جوهر تاتو به مرور کمرنگ می‌شود.

نمک

استفاده از نمک باعث سست شدن لایه اپیدرمی پوست می‌شود؛ بنابراین استفاده از آن کمی دردناک است. برای پاک کردن تاتو ابرو با نمک باید طی دوازده روز، نمک دریایی و ارگانیک را که با آب گرم جوشیده مخلوط کنید و بعد با پد آرايشی روی ابروها بمالید و بعد از چند دقیقه، ناحیه مورد نظر را با آب بشویید. سپس پوست‌ خود را با حوله تمیز و خشک نموده و از تونر مناسب بر روی موضع استفاده کنید.

لیمو ترش

با اسکراب لیمو ترش، نمک و شکر می‌توان تاتو دائمی ابرو را پاک کرد. برای پاک کردن تاتو ابرو با این اسکراب، ابتدا پوست خود را با آب ولرم شسته و محلول را روی ابروها بمالید. اسکراب باید به مدت ‍۱۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس پوست خود را بشویید. بعد از شست‌وشو روی موضع مورد نظر روغن نارگیل بمالید. این کار را به مدت یک ماه انجام دهید.

سنگ آسیاب شده با پودر چوب صندل

 سنگ‌های آسیاب شده را با پودر چوب صندل و ژل آلوئه‌ورا ترکیب کنید تا خمیری به دست بیاید و آن را روی تاتو ابرو قرار دهید.

سرکه

پنبه را به سرکه آغشته کنید و روی تاتو بمالید. با این روش، رنگ تاتو به تدریج کمرنگ می‌شود.

هیدروژن پراکسید

محلول هیدروژن پراکسید را روی ابروهای خود بمالید و پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، موضع را بشویید. بعد از گذشت چند هفته، اثر تاتو ابرو پاک می‌شود.

اسکراب زردآلو

با مخلوط نمک و زردآلو، ترکیبی به دست می‌آید که به عنوان لایه‌بردار می‌توان از آن استفاده کرد. استفاده منظم از این ترکیب باعث می‌شود آثار تاتو به تدریج پاک‌سازی شود.

اسطوخدوس

 اسطوخودوس، گیاهی است که خاصیت درمانی دارد. با استفاده از روغن اسطوخودوس در مدت طولانی و روزی ۲ مرتبه می‌توانید تاتو ابروهای خود را پاک کنید.

دکلره

این باور که دکلره باعث پاک شدن تتو می‌شود،‌ بسیار اشتباه است. به دلیل این که جوهر تتو در پوست نفوذ می‌کند و دکلره، تاثیری بر آن ندارد. علاوه بر این استفاده از مواد دکلره، عوارض شدید پوستی را به همراه دارد.

کرم مخصوص پاک کردن تاتو

برای پاک کردن تاتو می‌توان از کرم‌هایی با خاصیت لایه‌برداری استفاده کرد که باعث کم‌رنگ شدن تاتو ابرو می‌شود. اما این کرم‌ها به طور کامل رنگ تاتو را از بین نمی‌برند.

کرم های حاوی تری کلرواستیک اسید

کرم‌های حاوی تری کلرواستیک اسید به شکل کرم، ژل و محلول در بازار وجود دارند. این کرم‌ها با لایه‌برداری و از بین بردن لایه سطحی پوست باعث از بین رفتن تاتو ابرو می‌شوند. به وجود آمدن اسکار از عوارض این نوع کرم‌هاست.

کرم‌های بدون تری کلرواستیک اسید

کرم‌هایی که فاقد تری کلرواستیک اسید هستند، عمدتا لایه بردار بوده و پوست را شفاف می‌کنند. استفاده طولانی مدت از این کرم‌ها موجب کمرنگ شدن تاتو ابرو می‌شود. کرم بدون TCA، عوارض زیادی دارد به گونه‌ای که به پوست آسیب می‌رساند و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

مزایا و معایب روش های ریموو تتو ابرو

هر کدام از روش‌هایی که برای ریمو ابرو به آن اشاره کردیم، مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

مزایای روش استفاده از مواد ریموور

با استفاده از مواد ریموور برای تاتو ابرو به پوست آسیبی وارد نمی‌شود و به ندرت پیش می‌آید که پوست زخم شود. در این روش، زمان بهبود کوتاه و دوره نقاهت کم‌تر است. در حقیقت به دلیل این که هیالورونیک اسید و کلاژن از ترکیبات مواد ریموور هستند به پوست آسیب وارد نمی‌شود. بعلاوه با ریموور می‌توان تمام رنگ‌های تاتو ابرو را پاک نمود.

عوارض و معایب استفاده از مواد ریموور

ریمو ابرو در صورتی با عوارض همره است که به شکل غیر حرفه‌ای انجام شود. اگر جای تاتو باقی بماند و رنگدانه‌ها به طور کامل محو نشوند به این معناست که کار تاتو توسط فرد غیر متخصص انجام شده که گودی، اسکار و ایجاد گوشت اضافه از عوارض آن است.

عوارض و معایب لیزر

در بین روش‌های ریموو تاتو ابرو، لیزر عوارض کم‌تری برای پوست دارد. اما در صورتی که به مراکز غیرمجاز مراجعه کنید سلامتی شما به خطر افتاده و ممکن است به مشکلات پوستی متعددی مانند التهاب پوست دچار شوید. از دیگر عوارض ریموو تاتو با لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 0 عفونت پوستی
  • 0 ایجاد زخم‌های باز
  • 0 ترمیم نشدن زخم
  • 0 تغییر رنگ بعد از پاک شدن تاتو
  • 0 واکنش آلرژیک

مزایا و عوارض روش های خانگی

پاک کردن تاتو ابرو در خانه، راحت‌ترین روش است اما زمان‌بر بوده و بسته به نوع پوست ممکن است به یکی از مواد ذکر شده، حساسیت وجود داشته باشد.

نکات قابل توجه قبل از ریموو تاتو ابرو

نکته مهم قبل از ریموو تاتو ابرو، انتخاب بهترین روش بر اساس وضعیت ابروهاست و بعد از انتخاب بهترین روش ریموو بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

۱. تا مدت یک هفته قبل از ریموو ابرو از لایه‌برداری پوست اجتناب کنید.

۲. از رنگ کردن تاتو ابرو خودداری کنید.

۳. از قرص‌های رقیق‌کننده استفاده نکنید.

۴. در زمان نزدیک به نوبت ریموو از مراجعه به سولار خودداری کنید.

مراقب های لازم بعد از ریمو ابرو

بعد از پاک کردن تاتو ابرو تا مدت چند روز، پوست حساس است. به همین دلیل باید از ناحیه‌ای که ریمو انجام شده، مراقبت کنید. برای مراقبت بیشتر توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید:

۱. سعی کنید در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

۲. به اندازه کافی آب بنوشید.

۳. به مدت سه روز از زدن آب به ابروها خودداری کنید.

۴. ابروهای خود را خشک نگه دارید.

۵. از پمادهایی که متخصص تجویز نموده، استفاده نمایید.

تعداد جلسات برای ریموو ابرو

پاک کردن تاتو ابرو به هیچ عنوان طی یک جلسه امکان پذیر نیست. جلسات پاک کردن ابرو در هر روش متفاوت است و به عوامل زیر بستگی دارد:

  • 0 جوهر تاتو ابرو

  • 0 مدت زمان تاتو ابرو

  • 0 رنگ تاتو ابرو

  • 0 عمق تزریق تاتو ابرو

  • 0 واکنش بدن به ریموو

بهترین روش ریمو تاتو ابرو از نظر متخصصان آکادمی نورینو کدام است؟

از نظر متخصصان نورینو بهترین روش ریموو تتو ابرو روشی است که کم‌ترین ضرر را برای شما به همراه داشته باشد. در حقیقت انتخاب هر یک از روش‌ها علاوه بر رنگ، نوع تاتو (میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن)، سن تاتو ابرو به واکنش بدن شما، سیستم ایمنی و حساسیت پوستی نیز بستگی دارد. 

 تنها نکته‌ای که در ریموو تاتو ابرو وجود دارد این است که ریموو تاتو ابرو با استفاده از لیزر، مواد ریموور و جراحی تنها باید توسط متخصص آن انجام شود. پس برای استفاده از این روش‌ها به مراکز معتبر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریموو ابرو